V září jsem dokončil a předal novostavbu domu v Mratíně na Praze-východ. Prodej tohoto domu běžel více jak půl roku a jednalo se komplexní práci. Dům byl velmi vkusně a designově zařízen, přesto však prošel před focením zásahem home stagerky. Následně byl dům nafocen profesionálním fotografem a kameraman zpracoval video prohlídku, která odpovídala typu nemovitosti. Zároveň byly spuštěny webové stránky nemovitosti na doméně www.dummratin.cz.

V rámci komplexnosti byl následně dům ještě posouzen technikem, který zpracoval technickou zprávu nemovitosti sloužící zájemcům o koupi.

Po této předprodejní přípravě byla spuštěna také marketingová kampaň nemovitosti, zahrnující kromě standardních postupů spočívajících v inzerci na realitních serverech i velmi důkladnou kampaň na sociálních sítích Facebook a Instagram. V první fázi jsem spustil na Facebooku (a také Instagramu) tři sponzorované příspěvky. Tím nejúspěšnějším byl příspěvek obsahující 12 fotografií ve fotogalerii, který byl doplněný textem o následujícím znění: „Nabízím Vám exkluzivně k prodeji novostavbu moderního rodinného domu v Mratíně na Praze-východ o dispozici 5+kk s garáží, která je přístupná ze zádveří domu. Dům disponuje nadstandardními konstrukčními prvky v čele s hliníkovými okny krytými elektricky ovládanými venkovními roletami, které svým rozložením činí z domu nádherný prosvětlený prostor. V interiéru se snoubí luxus se vkusem v podobě čistých linií. Veškeré informace najdete na www.dummratin.cz. Cena domu je 10.490.000,- Kč.“ Tento příspěvek oslovil 29.897 lidí, z čehož takřka 9.000 lidí bylo z organického dosahu (viděli přátelé, přátelé přátel, kteří sdíleli).  Ca. 21.000 lidí tedy tento příspěvek oslovil díky sponzorovanému příspěvku. Pod příspěvkem se nasčítalo 20 komentářů a byl celkem osmnáctkrát sdílen. Další dva příspěvky týkající se této nemovitosti byly videa, a to jedno video publikované přímo přes rozhraní Facebooku a druhé, které odkazovalo na video umístěné na sociální síti Youtube. Video nahrané přes Facebook oslovilo 6.788 lidí a zaznamenalo 2.1 tis. shlédnutí. Video umístěné na Youtube oslovilo 4.135 tis. lidí. Oba dva příspěvky měly dohromady 7 „lajků“ a 11 sdílení.

Dům byl nakonec prodán za cenu 9.400.000,- Kč, což bylo, jak jsem se později dozvěděl, nad očekávání majitele. Reálná tržní cena nemovitosti se pohybovala kolem 9 mil. Kč.

Kupní cena: 9.400.000,- Kč
Počet shlédnutí na sociálních sítích: 40.820